Tips til ansøgning

Tips til din ansøgning/CV

Vi vil meget gerne give dig nogle råd med på vejen – både til din ansøgning og en evt. senere samtale – da vi ønsker, du får den bedste mulighed for at præsentere dig selv, ligesom vi tilstræber at få det bedste grundlag for at vurdere din ansøgning.

Når vi vurderer en ansøgning kigger vi efter både faglighed og personlighed. Vi ser naturligvis også på dine tidligere erfaringer, ligesom vi vurderer hvordan du har skrevet og formuleret din ansøgning.

Du er meget velkommen til at vedhæfte et billede af dig selv, relevante eksamenspapirer og/eller anbefalinger

Inden du skriver din ansøgning, er det derfor vigtigt at gøre dig klart, hvad det er for et job, du søger, og hvad det indebærer af ansvar og opgaver. Det er ligeledes vigtigt, at du har sat dig ind i vores forretning/virksomhed.

Husk at din ansøgning er det første indtryk vi får af dig, og har indflydelse på, om vi kontakter dig efterfølgende, med henblik på en kommende samtale.

Vi kan bedst vurdere dig som ansøger, hvis din ansøgning har en klar struktur med en kort og præcis formulering. Ansøgningen bør som minimum indeholde følgende:

  • Et afsnit om din motivation for at søge arbejde i netIP
  • Et afsnit om dig som person, din uddannelsesmæssige baggrund og dine evt. erfaringer fra tilsvarende stillinger eller andre relaterede arbejdsområder
  • Et afsnit om dine faglige og personlige styrker/(svagheder) set i forhold til netIP og stillingen du søger, samt hvilke fordele dine kommende kolleger og kunder vil få ved at ansætte dig?

 

Vi modtager gerne et CV sammen med ansøgningen, som minimum bør indeholde:

  • Navn, adresse, mobilnummer eller e-mail
  • Fødselsdato eller alder
  • Uddannelse/Tidligere arbejdsgivere
  • Personlige forhold og fritidsinteresser

Vær opmærksom på, at vi i netIP ikke alene søger medarbejdere ud fra faglige kvalifikationer - vi ligger også stor vægt på dine menneskelige egenskaber.

Vi gør meget ud af at vælge den rigtige, kvalificerede og kompetente medarbejder, som kan udvikle sig ud fra egne ønsker og i harmoni med netIP´s strategi, hvor netIP´s kerneværdier og medarbejderens resultater, adfærd og potentiale er i fokus.

Vi vægter åbenhed og tillid højt i netIP, og til en evt. samtale vil vi anbefale dig at fortælle ærligt, åbent og direkte om dig selv og stille de spørgsmål, der falder dig ind.

Vi ser frem til at modtage og læse din ansøgning (på job@netip.dk)!

Fakta om netIP

  • 85 medarbejdere
  • Hovedkontor i Thisted
  • 4 øvrige lokationer i Jylland:
    Holstebro - Skive - Herning - Aalborg

Fakta om elev program

  • Plads til 15 datateknikerelever
  • Alle med speciale i infrastruktur
  • Arbejdsstedet er Thisted

 

Spørgsmål?

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Birgitte Lukassen Økonomi og HR chef

8219 4405

blu@netip.dk

Den bedst tænkelige start på holdet

Når vores strategi centrerer sig om menneskelige ressourcer, er det helt afgørende, at der ikke er nogen slinger i valsen. Der skal være fokus fra dag ét og alle medarbejdere skal vide, hvad der forventes af dem, og hvad de kan forvente af os som arbejdsplads. For at sikre dette, har vi indarbejdet en såkaldt ”onboarding”-proces, som alle nyansatte skal igennem.

Alle nyansatte kommer ind til en snak med direktøren, hvor de bliver introduceret til virksomheden, vores strategi og den ledelsesfilosofi, vi arbejder ud fra. Herudover ligger der en detaljeret plan over deres introduktionsforløb. Arbejdsstation er indrettet, der er bestilt tid til fotografering hos fotografen og prøvning af arbejdstøj i tøjforretningen. Der er arrangeret rundvisning rundt i alle afdelinger. Og så er der ikke mindst udarbejdet en detaljeret oplæringsplan, hvoraf det fremgår, hvad der skal ske dag for dag i de første tre til fire uger.

Smil og arbejdsglæde

Vi kan med stolthed konstatere, at medarbejderne er glade for at gå på arbejde. Det skal være sjovt at være her, selvom vi ikke er sat i verden for sjov.

Hvert år gennemfører netIP en måling af medarbejdertilfredshed for at blive kloge på, hvordan stemningen og tilstanden er i virksomheden. Det bruger vi til finde ud af, om vi er på rette vej, eller om der er behov for at tænke nyt eller forbedre os i forhold til strategi, ledelse, samarbejde med videre.

 

God ledelse skaber motivation

Vi kan nok altid blive lidt bedre, men generelt er vi rigtig glade for at konstatere, at strategien i høj grad har den ønskede effekt. En målrettet indsats for at skabe et personlige lederskab hos alle ledere, viser sig eksempelvis som et meget positivt resultat i undersøgelsen, da tilfredsheden med nærmeste leder og øverste ledelse er meget udbredt og stor. Ledelsen går forrest på vinderholdet for at motivere og udvikle medarbejderne.

 

Tilfredshed og motivation fører til loyalitet og engagement

Hele 95 procent er samlet set tilfredse med deres job i netIP, 94 procent ser frem til at gå på arbejde og 94 procent føler, at deres arbejdsindsats tilfører værdi til virksomheden. Det medfører stor loyalitet og engagement blandt medarbejderne, da 98 procent er villige til at yde en ekstra indsats, hvis det er nødvendigt, og 97 procent arbejder gerne for netIP om to år og ser sjældent efter andre job, fordi de er glade, stabile og stolte (kilde netIP MedarbejderTilfredshedsUndersøgelse 2016 foretaget af Jysk Analyse).

 

Glade medarbejdere giver glade kunder

I sidste ende skaber arbejdsglæde og trivsel positive resultater for kunderne, som er vores levebrød. Derfor er medarbejderne i netIP vores stærkeste kort på hånden i forhold til at gøre os unikke, yde den mest kompetente service, tilbyde de stærkeste løsninger og øse ud af værdifulde erfaringer.

Support