DGI

DGI

Udfordringen
Samarbejdet både internt og eksternt skulle optimeres i grad uden fortilfælde. Intranet skulle kombineres med ekstranet uden at gå på kompromis med nogle af delene.

Løsning
DGI valgte at navngive SharePoint-løsningen ”Mimer” – opkaldt efter den kloge jætte fra den nordiske mytologi. Løsningen har således en enorm synlighed internt i organisationen, hvor medarbejdere kan drage fordel af funktionalitet som fx: Dashboard - sker lige nu, dokumentdeling, personligt projektoverblik, totaloverblik over projekter, opdatering om nyt i grupperum, overblik over dokumenter som er overført til grupperum.

Med de mange typer brugere fungerer SharePoint-løsningen med en Single Sign On-løsning og mange integrationer til etablerede systemer.

Samarbejdspartnere som fx presse har adgang til at søge specifikke kontaktpunkter i organisationen, og ledelsen er udstyret med de relevante værktøjer for at monitorere, at projektfremdriften i organisationen fastholdes på et højt niveau. 

Resultater
En Digital Workspace Solution eller samarbejdsportal hvor den interne kommunikation fra intranettet fungerer harmonisk med samarbejdsdelen, som er den forretningsmæssige kerne hos DGI.

DGI

DGI er en topmoderne idrætsorganisation, der med 520 ansatte fungerer i samarbejde med 6200 foreninger, 98.000 frivillige i et felt med 1,5 millioner medlemmer, og hvor der gennemføres mere end 10.000 arrangementer årligt.

Henrik Søegaard Leder af Business Services

7874 3817

hso@netip.dk

DGI
DGI
Support