Vil du vide, hvad der får medarbejderne til at smile?

Vil du vide, hvad der får medarbejderne til at smile?

30. november 2016
Mød vores loyale, engagerede og motiverede medarbejdere. I samarbejde med Jysk Analyse har vi gennemført en måling af medarbejdertilfredshed i september 2016, som tegner et opløftende billede af, hvad der motiverer dem og skaber arbejdsglæde.

 

Hos netIP er medarbejderne ikke midlet til at nå målet. Medarbejderne ér målet. Derfor spørger vi medarbejderne hvert år, hvorvidt de er tilfredse med blandt andet deres nærmeste leder, samarbejde, faglig og personlig udvikling.

”Hele 91% er helt enige eller enige i, at netIP er den ideelle arbejdsplads for dem, hvor de føler sig motiverede og ser frem til at gå på arbejde for at gøre en indsats for at skabe værdi for virksomheden. Det er egentligt meget simpelt – hos os er ledelse ikke et privilegie, men en disciplin på lige fod med alle andre færdigheder. Det gør mig rigtig stolt, at vores stærke fokus på netop dette, får skabt optimale betingelser for trivsel og arbejdsglæde på sådan et højt niveau”, forklarer administrerende direktør Carsten Hedemann.

 

Stor tilfredshed med nærmeste leder

Der bliver arbejdet med en bevidst tilgang til ledelse for at forbedre og udvikle det personlige lederskab hos alle ledere, så de gennem tillidsfuld og åben ledelse, er i stand til at motivere og udvikle medarbejderne.

”En leder kan ikke udvikle andre, før lederen er i stand til at udvikle sig selv. Vi prioriteter faglig og personlig udvikling af alle medarbejdere fra elever til ledere, så deres færdigheder holdes opdaterede. Som eksempel er tilfredsheden skyhøj blandt vores 15 elever, og det skaber stor tillid til, at vi opbygger en stærk medarbejderkultur, så alle medarbejdere er beredte på at yde det bedste for kunderne, uanset hvad de besidder af erfaringer og anciennitet”, uddyber administrerende direktør Carsten Hedemann.

 

Arbejdsglæde og stolthed i top

Den udbredte medarbejdertilfredshed i netIP har gjort stort indtryk på direktør Mads Ruby fra Jysk Analyse, som peger på en række nøglefaktorer, der er helt afgørende for, om en virksomhed formår at skabe loyalitet og engagement:

”Hele 88 procent af medarbejderne kan betegnes som ambassadører og kernemedarbejdere. Ambassadører er motiverede, tilfredse og villige til at yde en ekstra indsats, fordi de er stolte over at være ansat i netIP. Kernemedarbejdere er den gruppe af stabile folk, som udviser stor arbejdsglæde. Den slags resultater opnås kun i stærke virksomhedskulturer med et konstant og bevidst fokus på at udvikle medarbejderne og give dem de bedste betingelser for at udvikle sig personligt og fagligt i takt med virksomhedens vækst”, fortæller direktør Mads Ruby.

"Giv mig et kald, og få et nærmere indblik i målingen af medarbejdertilfredshed, og hvad der får medarbejderne hos netIP til at smile."

Birgitte Lukassen Økonomi og HR chef

8219 4405

blu@netip.dk

Support